Answer:
Frida Kahlo nació en Coyoacán, México, en 1907. Ella era apasionada, inteligente e independiente. Le gustaba patinar y montar en bicicleta e iba a la escuela sola. En 1922, Frida ingreso en la Escuela Nacional. Fue allí donde conoció al artista Diego Rivera y se enamora de él. Una tarde de 1925, cuando Frida regresa a su casa de la escuela, el autobús en el que viajaba choca con un tranvía . Ella sufre de lesiones de columna vertebral y en la pelvis. Cuando se recupera del accidente, su padre le regala unos tubos de pintura y así fue como empezó su carrera artística.
Que le ofrece el personaje a la señorita si acepta estar con el
La escuela ____________ muy grande. ser or estar
Answer:
Es
Explanation:
Está décrit quelque chose de ponctuel
cuento en el fondo del caño hay un negrito preguntas y respuestas
Answer:
Que es el fondo del caño?
7 Answer the following questions about household chores. Be sure to use a direct object
pronoun in each response.
MODELO:
¿Cocinas la cena?
Si la cocina
Answer:
espanol
Explanation:
the pic is too small to read
Answer each question using a complete Spanish sentence
¿Cómo te llamas?
¿Cuál es tu dirección?
¿De dónde eres?
¿Cuál es tu nombre?
¿Cuál es tu número de teléfono?
Answer:
me llamo Lola,mi dirección es 9 mummouth street,soy de mexico,mi nombre es Lola ,mi number de teléfono es 8117272720
3. What are the two types of articles? *
(0.5 Points)
Tall & Short
Definite & Indefinite
Almost & Exactly
El & Los
Answer:
Definite & Indefinite
Explanation:
el, la, los, las
vs.
un, una, unos, unas
This morning you were helping your Spanish host mother clean the kitchen. You found the following receipt under the table.
How much did the cheese cost?
2.46 Euros
.80 Euros
1.80 Euros
1.96 Euros
Answer:
0.80 euros
Explanation:
queso means cheese in spanish
You will get 15 points so please do it fast please please please
Answer:
el cuaderno/ los cuadernos
el sacapuntas/ los sacapuntas
el libro/ los libros
la mochila/ las mochilas
el papel/ los papeles
el examen/ los exámenes
el reloj/ los relojes
la pared/ las paredes
el periódico/ los periódicos
el acento/ los acentos
Explanation:
Espero que te ayude en algo:)
Hope it helps on something:)
la palabra caer es hiato o diptongo? HELP PLEASE
Answer:
Creo que es hiato
Explanation:
La palabra caer se divide en 2 sílabas: ca-er y es aguda
La sílaba tónica es er, es una palabra aguda o oxítona, esto es que su sílaba tónica es la última y no lleva tilde. Se produce hiato entre las vocales "a" y "e" de las sílabas ca y er porque la vocal a es abierta y la vocal e es abierta.
You will answer the following questions. all of the questions are in the Tú form and you will answer with the yo form. Write out the entire answer with Si or No,
Examples: using ar verbs.
Question: ¿Andas en la ciudad?
Answer: Si ando en la ciudad.
Question: ¿ Dibujas el arte
Answer: No, dibujo el arte.
The verbs that end in ar are as and o
Remember: the ir verb is Tú Vas /yo Voy
the tener verb is Tú Tienes yo Tengo.
the verbs that end in er and ir have es and o endings
¿Trabajas en la escuela?
¿Comes el perro caliente con mostaza?
¿Bebes el refresco?
¿ Hablas aleman?
¿Pasas un rato con los amigos en el parque?
¿ Vives en California?
¿ Practicas deportes en la cancha?
¿ Estás en el gimnasio?
¿Descansas en la sala?
¿Escuchas música en la cocina?
¿Sacas buenas notas en la clase de historia?
¿Aprendes mucho en las clases de algebra y geometría?
¿Contestas las preguntas del profesor de biología?
¿Miras la televisión en el dormitorio?
¿Montas la bicicleta en el bosque?
¿Vendes el carro amarillo?
¿Compartes el almuerzo con el perro?
Use the verb alquilar to write a question and answer
Question:¿Tú
Answer:Yo
Use the verb cocinar to write a question and answer
Question:¿Tú
Answer: Yo
Use the verb ser and write a question and an answer.
Question:
Answer:
¿Trabajas en la escuela?
Answer: Sí, trabajo en la escuela.
¿Comes el perro caliente con mostaza?
A: No como el perro con mostaza.
¿Bebes el refresco?
A: Sí bebo refresco
¿ Hablas aleman?
A: No hablo alemán.
¿Pasas un rato con los amigos en el palemán.
A: Sí paso un rato con los amigos en el palemán.
¿ Vives en California?
A: No vivo en California.
¿ Practicas deportes en la cancha?
A: No practico deportes en la cancha.
¿ Estás en el gimnasio?
A: Sí estoy en el gimnasio.
¿Descansas en la sala?
A: Sí descanso en la sala.
¿Escuchas música en la cocina?
A: No escucho música en la cocina.
¿Sacas buenas notas en la clase de historia?
A: No saco buenas notas en la clase de historia.
¿Aprendes mucho en las clases de algebra y geometría?
A: No aprendo mucho en las clases de álgebra y geometría.
¿Contestas las preguntas del profesor de biología?
A: Sí contestó las preguntas del profesor de biología.
¿Miras la televisión en el dormitorio?
A: Sí miro la televisión en el dormitorio.
¿Montas la bicicleta en el bosque?
A: No monto la bicicleta en el bosque.
¿Vendes el carro amarillo?
A: No vendo el carro amarillo.
¿Compartes el almuerzo con el perro?
A: No comparto el almuerzo con el perro.
Use the verb alquilar to write a question and answer
Question:¿Tú me puedes alquilar el auto?
Answer:Yo si te puedo alquilar el auto
Use the verb cocinar to write a question and answer
Question:¿Tú puedes cocinar mole verde?
Answer: Yo sí puedo cocinar mole verde.
Use the verb ser and write a question and an answer.
Question: ¿Que día es hoy?
Answer: Hoy es viernes.
How do you know when you need to add a negative word to your sentence?
Question 2 options:
the sentence does not have a negative word
the sentence has a negative word
the sentence has a positive and a negative word
none of the above
Answer:
none of the above, This is my guess because i never heard of the other ones but im pretty sure its none of the above
Explanation:
B) Choose the word replaced by the pronoun.
The pronouns again are lo, la, los, las. Which word do they replace? Lo would replace a masc, sing. noun, for example.
1. No lo puedo encontrar. *
1 point
maleta
pasaporte
identificación
2. Lo vamos a cambiar. *
1 point
itinerario
tarjeta de embarque
boletos
3. ¿Dónde la tienes? *
1 point
identificación
equipaje
taxi
4. ¿No la ven? *
1 point
boleto
maletas
puerta
5. ¿Por qué no la llaman? *
1 point
pasajero
agente de viajes
piloto
6. No sé cómo hacerlas. *
1 point
maletas
cola
reservación
Answer:
1. No lo puedo encontrar. *
El pasaporte
2. Lo vamos a cambiar. *
El itinerario
3. ¿Dónde la tienes? *
La identificación
4. ¿No la ven? *
La puerta
5. ¿Por qué no la llaman? *
La agente de viajes
6. No sé cómo hacerlas. *
Las maletas
Match each sentence with the correct profession
________ ayuda a las madres y a los bebés en el hospital.
La jefa
________ es inteligente con las palabras.
La comadrona
________ habla de las leyes en el gobierno local de mi comunidad.
El político
________ paga a los ingenieros después de elaborar los planos.
El abogado
Answer:
La comadrona ayuda a las madres y a los bebés en el hospital.
El abogado es inteligente con las palabras.
El político habla de las leyes en el gobierno local de mi comunidad.
La jefa paga a los ingenieros después de elaborar los planos.
Answer:
La comadrona ayuda a las madres y a los bebés en el hospital.
El abogado es inteligente con las palabras.
El político habla de las leyes en el gobierno local de mi comunidad.
La jefa paga a los ingenieros después de elaborar los planos.
Explanation:
Texto sobre Peru que incluya pais suramericano. Con 12 oraciones
How would you write this sentence in Spanish? I gave a notebook to my friend. A. Di un cuaderno a mi amigo. B. Dí un cuaderno a mi amigo. C. Dimos un cuaderno a mi amigo. D. Dio un cuaderno a mi amigo.
Answer: Hi friend, here is the answer your looking for :)
A: Le di un cuaderno a mi amigo.
Explanation:
Easy peasy, have a nice day!
Please write the verb with correct spelling. I will give you the verb and the person.
1. Pensar(yo)
2. Querer(nosotros)
3. Perder (Ella)
4. Empezar(ellos)
5. Cerrar(tu)
6. Prefrir(yo)
7. Entender(ellos)
8. Querer(yo)
9. Pensar(Ella)
10. Perder(nosotros)
1 Pienso
2 Queremos
3 Perdió
4 Empezaron
5 Cerré
6 Preferí
7 Entendieron
8 Quiero
9 Piensa
10 Perdemos
Answer:
1 Pienso
2 Queremos
3 Perdió
4 Empezaron
5 Cerré
6 Preferí
7 Entendieron
8 Quiero
9 Piensa
10 Perdemos
Explanation:
True or false?
Ser is an irregular verb in Spanish.
To show possession or ownership in Spanish, I can either use an apostrophe or the verb ser.
The contraction del is formed by adding the preposition de and the pronoun él together.
When I use ser to talk about professions, I should always use an indefinite article.
Answer:
F
Explination:
Translate the sentence into English, then determine if the underlined conjugation is correct. If it is incorrect, write the correct replacement for the underlined word.
Las chicas estan de mexico
--------
(the underlined word is "estan")
las redes sociales , un párrafo de 10 oraciones.
necesito ayuda please
Explanation:
¿Cómo se escribe un párrafo? Una estructura de párrafo básica generalmente consta de cinco oraciones: la oración principal, tres oraciones complementarias y una oración final. Pero los secretos de la redacción de párrafos se encuentran en cuatro elementos esenciales que, cuando se usan correctamente, pueden convertir un párrafo aceptable en un párrafo excelente.
What is the past tense of nacer
Answer:
Nacerd
Explanation:
Answer:
The past tense of nacer is
yo-nació
tú-naciste
él/ella
usted-nació
nosotros
nosotras-nacimos
vosotros
vosotras-nacisteis
ellos, ellos and ustedes-nacieron
Explanation:
form the plural of the words
la regula
el dia
el marcador
la noche
la actividad
el professor
el lapiz
Answer:
la regula las regula
el día los días
el marcador los marcadores
la noche las noches
la actividad las actividades
el profesor los profesores
el lápiz los lápices
Completa la oración con la palabra del vocabulario que falta. "Las
preguntas de Manzano acerca del dinero de su madre le resultaban______a su dueña*
A. impertinente
B. impertinentes
C. declive
Answer:
B. impertinentes
Explanation:
"Las preguntas de Manzano acerca del dinero de su madre le resultaban impertinentes a su dueña*
CAN SOMEONE READ MY ESSAY PLEASE AND IS MY MLA FORMATTING CORRECT ••••••••••••••••••••••Last Name 1
Rida (Last name)
Teacher name (Ms. Teacher)
Class
19 October 2020 (due date)
This is an oil painting by Diego Rivera, it was a prized piece in Mrs. McNay’s collection
and one of her first major purchases. She purchased it not long after it was printed from another San Antonio collector. It’s believed this was exhibited at the San Antonio Art League back in 1927, and Diego Rivera may have attended the show himself. Delfina Flores is the girl depicted in the image. She was the first daughter of one of Rivera’s housekeepers, an Otomi Indian. Delfina Flores originally hung in Mrs. McNay’s dining room, but then she decided to loan it to the Witte Museum in 1946 for an exhibition. Rivera painted Flores numerous times over the course of her life and even painted her with her own child. Rivera was the first to make wide use of the Mexican colors of umber, burnt sienna, and tile red.While still a student, he spent three years in the art gallery of Europe. Three years of extensive, analytical study of the great masters. Rivera painted this “Mexican Girl” in the late 1920s. It is he who has stripped Mexican from the Spanish influence that has obscured it for hundreds of years and set the pace of future artists for his country to follow. Delfina dressed in a white native peasant blouse and a tile blue skirt, radiates vitality, warmth, frank domination and earnest judgment, in the quiet dignity of her small size, her reserve and her poise. Her little round face and sturdy short neck are executed with a delicate sensitivity, dramatized and highlighted by small red hairbows catching up the dark braids of her hair. This portrait doesn’t only portrait the child but all the children of Mexico. The background is of great significance, consisting of three broad and vivid bands of color, representing the elements earth, water, and sky. I chose this painting because it caught my eye and stood out to me. The detailing is so precise and perfect. After reading what the painting and the colors meant, I realized it was of great significance and would be an interesting portrait to write about. When Mrs. McNay passed away in 1950, the painting was given, along with 23 acres, 700 objects, and her home, to create the first modern art museum in Texas. Till this day the painting continues to be an important part of the museum's permanent collection and is currently on view in the Lang Gallery.
Answer:I made some edits sorry this is the best I could do on such short notice
Rida (Last name)
Teacher name (Ms. Teacher)
Class
19 October 2020 (due date)
This is an oil painting by Diego Rivera; it was a prized piece in Mrs. McNay’s collection,
and one of her first major purchases. She purchased it not long after it was printed from another San Antonio collector. It is believed this was exhibited at the San Antonio Art League back in 1927, and Diego Rivera may have attended the show himself. Delfina Flores is the girl depicted in the image. She was the first daughter of one of Rivera’s housekeepers, an Otomi Indian. Delfina Flores originally hung in Mrs. McNay’s dining room, but then she decided to loan it to the Witte Museum in 1946 for an exhibition. Rivera painted Flores numerous times over the course of her life and even painted her with her child. Rivera was the first to make wide use of the Mexican colours of umber, burnt sienna, and tile red. While still a student, he spent three years in the art gallery of Europe. Three years of extensive, analytical study of the great masters. Rivera painted this “Mexican Girl” in the late 1920s. It is he who has stripped Mexican from the Spanish influence that has obscured it for hundreds of years and set the pace of future artists in his country to follow. Delfina dressed in a white native peasant blouse and a tile blue skirt, radiates vitality, warmth, frank domination and earnest judgment, in the quiet dignity of her small size, her reserve and her poise. Her little round face and sturdy short neck are executed with a delicate sensitivity, dramatized and highlighted by small red hair bows catching up the dark braids of her hair. This portrait does not only portrays the child but all the children of Mexico. The background is of great significance, consisting of three broad and vivid bands of colour, representing the elements earth, water, and sky. I chose this painting because it caught my eye, and stood out to me. The detailing is so precise and perfect. After reading what the painting and the colours meant, I realized it was of great significance and would be an interesting portrait to write about. When Mrs. McNay passed away in 1950; the painting along with 23 acres, 700 objects, and her home, was given, to create the first modern art museum in Texas. To this day the painting continues to be an important part of the museum's permanent collection and is on view in the Lang Gallery.
Albert Einstein fue un físico alemán judío sujeto predicado
7. Gloria y Marcos cantan bien, pero cobran carísimo. es una oracion copulativa?
Answer:
I believe so.
Explanation:
Gloria and Marcos are copulative since it's combining the cost and their singing.
1.) Yo a las siete. (bañarse)
2.) Nosotros a las seis y media. (levantarse)
3.) Ellos en la mañana. (peinarse)
4.) Tú a las siete y cuarto. (vestirse)*
5.) Nosotros a las seis y media. (ducharse)
6.) Ella los dientes todos los días. (cepillarse)
7.) Elena y Sara a las siete menos cuarto. (despertarse)*
8.) Pedro y yo no por la noche. (bañarse)
9.) Yo a las diez y media cada noche. (acostarse)*
10.) Marcos y tú los dientes después de comer. (cepillarse)
11.) ¿ tú antes de vestirse? (ducharse)
12.) ¿A qué hora Paco y José? (vestirse)*
13.) Marisol y Lupe a las once y cuarto. (acostarse)*
14.) Yo la cara antes de acostarme. (lavarse)
15.) Raúl nunca . (peinarse)
16.) Guillermo y yo a las once. (acostarse)* (Be careful here!)
17.) Rosa antes de secarse el pelo. (ducharse)
18.) ¿A qué hora tú? (despertarse)*
19.) Yo después de secarme el pelo. (vestirse)*
20.) Ana y tú a las seis y veinte. (despertarse)**
Answer:
Yo a las siete me bañé
Nosotros a las seis y media nos levantamos
Ellos se probaron en la mañana
Tú a las siete y cuarto te vestiste
Nosotros a las seis y media nos duchamos
Explain the process to come up with the command forms (imperative) of the following 2 verbs. Give both the singular and plural forms:
Poner, cepillarse
Answer:
Poner is put and cepillarse is brushing.
Explanation:not sure how to explain
Rewrite the sentences, correcting the agreement error in each one. Look closely at the adjective ending.
Yo soy ordenados.
Ana es una chica bonito.
Raúl es un amigo honesta.
Miguel y Raúl son estudiantes simpática.
La escuela es bueno.
Answer:
Yo soy ordenado.
Ana es una chica bonita.
Raúl es un amigo honesto.
Miguel y Raúl son estudiantes simpáticos.
La escuela es buena.
I NEED HELP PLEASE IT DUE TODAY
Answer:
1. somos
2. es
3. somos
4. soy
6. es
7. eres
8. sois
9. es
10. somos
11. es
13. son
14. son
15. son
Explanation:
Its not hard....
pls help me im not good at this its 6th grade spanish
Answer:
Bonito
Explanation:
Bonito means pretty
Answer:
El flamenco es BONITO
Explanation:
Bonito-Pretty
pequeño-little
bajo-low
castaño-brown
The flamingo is pretty